https://gateway.aryaktravel.com/api/

جاذبه‌های دیدنی شهر مارماریس که نباید از دست داد

گردشگری الهه ارباب جعفری 13 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
با جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی شهر مارماریس آشنا شوید و شرایط خرید تور مارماریس را از طریق آریاک سفر دنبال کنید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر مارماریس

تاریخ غنی، طبیعت بکر، سواحل دیدنی و همین‌طور رستوران‌های باکیفیت محلی و بین‌المللی، هرکدام به‌تنهایی می‌توانند موجب ایجاد رغبت در گردشگران برای سفر به این شهر مارماریس شوند. طبق گزارش‌ها این شهر واقع در جنوب غربی ترکیه، سالانه بالغ بر ۲ میلیون گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این شهر در مجاورت رشته‌کوه‌ها و دریا قرار دارد و ازاین‌رو با طبیعت جنگلی و سواحل و جزایرش، می‌تواند گزینه‌های متعددی را به‌عنوان تفریح در اختیار گردشگران قرار دهد. بافت سنتی این شهر کماکان حفظ‌شده و با قدم زدن در این شهر، می‌توان اصالت ترکی را کاملاً لمس کرد. در کنار آن، برای حفظ رونق گردشگری، طی سالیان اخیر، دولت ترکیه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و بازدید از این شهر را در کنار شهرهای مشهور ترکیه نظیر استانبول به یکی از گزینه‌های اصلی گردشگران تبدیل کرده است. در ادامه چند مورد از جاذبه‌های دیدنی این شهر معرفی‌شده است.

مارماریس ترکیه کجاست

قلعه مارماریس

این قلعه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهر مارماریس است که بازدید آن به‌شدت به گردشگران اهل تاریخ و علاقه‌مند به شناخت قدمت این شهر توصیه می‌شود. جالب است بدانید این قلعه تا سال 1980 نیز اقامتگاه بومیان شهر بود و در سال 1983 با ثبت در میان آثار ارزشمند، تبدیل به موزه شد. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند در سالن باستان‌شناسی، انواع عتیقه‌جات و وسایل قدیمی را از نزدیک مشاهده کنند. در سالن قوم‌نگاری این قلعه نیز، انواع سلاح‌ها، مبلمان و فرش‌های نفیس و با اصالت شهر در معرض دید همگان قرارگرفته است. شما می‌توانید از ساعت هشت و نیم صبح تا عصر از این قلعه بازدید به عمل‌آورید. مدت‌زمان تقریبی موردنیاز برای بازدید کامل از این اثر بی‌نظیر یک الی دو ساعت است.

قلعه مارماریس باستانی

بندر مارماریس

اولین چیزی که در بندر مارماریس احتمالاً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، وجود قایق‌ها و کشتی‌های رنگارنگ است. درواقع بندر مارماریس به‌نوعی قلب تپنده شهر است و به‌خصوص در فصول گرم سال، پر جنب‌وجوش‌ترین روزها را دارد. اگر احساس گرسنگی هم کردید، نباید نگرانی به دل خود را دهید، چراکه اطراف این بندر را رستوران‌ها و کافه‌های معروفی احاطه کرده‌اند که کیفیت غذایی همگی تأییدشده است. معمولاً در منوی این رستوران‌ها، غذاهای دریایی، انواع میگو و اختاپوس گزینه‌های پرطرفداری هستند. پس از گشت‌وگذار در این بندر می‌توان از طریق تورهای قایقی، سری به جزایر و سواحل جانبی نیز زد.

 بندر مارماریس ترکیه

جزیره کلئوپاترا

برای رسیدن به جزیره کلئوپاترا باید از شهر مارماریس به مدت نیم ساعت با خودرو به سمت خلیج گلیبولو پیش بروید. در این خلیج، تورهایی به مقصد جزیره آماده خدمت‌رسانی هستند که همگی راهنمای تور دارند و حتی می‌توان در هتل‌های نزدیک جزیره نیز برای یک‌شب اقامت کرد. ساحل این جزیره با شن‌های سفید و درخشانی که دارد، از اهمیت زیادی برای ساکنان جزیره برخوردار است و اجازه راه رفتن روی آن و حتی پهن کردن زیرانداز به گردشگران و افراد محلی داده نمی‌شود. در افسانه‌ها معروف است که این شن‌ها توسط کلئوپاترا، از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین اشخاص مصر باستان، از کشور مصر آورده شده و دلیل حساسیت افراد محلی، همین موضوع است.

 جزیره کلئوپاترا مارماریس

مارماریس مارینا

از بزرگ‌ترین اسکله‌های ترکیه می‌توان به مارینای مارماریس اشاره کرد؛ درواقع مارینا نوعی اسکله و بندر تفریحی است که علاوه بر ایجاد خط ارتباطی میان جزایر مختلف، جنبه تفریح و خوش‌گذرانی را برای بازدیدکنندگان نیز دارد. در این اسکله‌ها می‌توان درون قایق‌های بادبانی از طبیعت بکر لذت برد؛ با توجه به رستوران‌های معروف، مراکز خرید کوچک و بزرگ و همین‌طور اجرای موسیقی‌های زنده خیابانی، می‌توان تا ساعت‌های پایانی شب، شب‌زنده‌داری و لذت سفر به این شهر را برای خود و خانواده دوچندان کرد.

مارماریس مارینا

آبشار تورگوت

این آبشار در ۳۵ کیلومتری شهر مارماریس و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. این آبشار حتی در روزهای گرم تابستان نیز، با آب سرد خود می‌تواند شما را غافلگیر کند. لذت شناکردن درون آب‌های خنک این منطقه، آن‌هم درست در دل تابستان، لذت غیرقابل وصفی را به دنبال دارد. البته اگر سری به این روستا زدید، علاوه بر بازدید از آبشار معروفش، می‌توانید در قالب تور سافاری، تجربه هیجان‌انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. تور سافاری بخصوص در فصل تابستان رونق زیادی دارد.

آبشار تورگوت مارماریس

غار نیمارا

در دل جزیره هِوِن، غاری وجود دارد که درون آن اشکال و بناهای سنگی این غار اولین چیزی است که شما را به‌عنوان طبیعت‌گرد می‌تواند غافلگیر و توجه‌تان را جلب کند. این غار قدمت باستانی دارد و درگذشته محل عبادت محلی‌ها بوده است. قدمت این غار با ارتفاع 3 تا 5 متر، به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و کتیبه‌ها و نوشته‌های باستانی هرودوتوس گواه این مطلب است.

غار نیمارا مارماریس

مارماریس نیز مانند دیگر شهرهای ترکیه، در طول تابستان، با توجه به اینکه هوا رو به گرمی می‌رود، تفریحات شبانه متنوعی را می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد. توصیه می‌شود در طول روز با گشت‌وگذار در سواحل و جزیره‌های متعدد شهرهای ساحلی نظیر مارماریس سفرتان را سپری کنید و اگر اهل شب‌زنده‌داری و تفریحات شبانه هم هستید، سری به کلوپ‌ها، بارهای و رستوران‌های محلی و بین‌المللی این شهر نیز بزنید. درواقع شهر مارماریس در طول شب نیز می‌تواند فضای شاد و پر جنب‌وجوشی را برای گردشگران و افراد محلی به ارمغان بیاورد و تجربه این فضا به‌شدت توصیه می‌شود.

در این مطلب به معرفی چند جاذبه دیدنی تور مارماریس اشاره شد. هرچند زیبایی‌های این شهر به این موارد محدود نیست و در طول سفر به این شهر، دست شما برای انجام هر نوع تفریح آبی و طبیعت‌گردی کاملاً باز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط خرید تور مارماریس می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۵۷۸۱۶ تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk