https://gateway.aryaktravel.com/api/

آشنایی بیشتر با جاذبه‌های دیدنی شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا

راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 24 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

کشور سریلانکا در اقیانوس هند و جنوب کشور هند واقع شده است. این کشور در طول تاریخ به صورت مقطعی تحت استسمار حکومت استعماری هلند، بریتانیا و پرتغال قرار گرفته و از این رو، تنوع نژاد و فرهنگی فراوانی دارد. شهر کلمبو به عنوان پایتخت جمهوری دموکراتیک سریلانکا، از قدیمی‌ترین و اصیل ترین شهرهای این کشور در جنوب آسیا محسوب می‌شود. در قالب تور ترکیبی سریلانکا، شما می‌توانید زیبایی‌ شهرهای کلمبو، کندی و بنتوتا را از نزدیک لمس کنید. پیشینه و تاریخچه شهر کلمبو به قبل از میلاد و دوران هندوها و بودایی‌ها باز می‌گردد. از این رو با پاگذاشتن در این شهر، می‌توان جاذبه‌های تاریخی فراوانی را از نزدیک مشاهده کرد. این شهر پر از ساختمان‌های قدیمی، مساجد، کلیساها و همین طور سازه‌های مدرن است. موزه‌ها و معابد بودایی، کلیساهای تاریخی و پوشش گیاهی و آب و هوای استوایی این شهر، آن را تبدیل به یکی از مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران بین‌المللی کرده است.

کلمبو سریلانکا

آشنایی بیشتر با شهر کلمبو

شهر کلمبو به عنوان پایتخت سریلانکا از تنوع قومی، نژادی و فرهنگی برخوردار است. تاریخچه این کشور از تمدن‌های زیادی تأثیر گرفته و می‌توان این شهر را به عنوان نماد فرهنگ‌های مذهبی و مراسم‌های دینی متنوع در کشور سریلانکا درنظر گرفت. با قدم زدن در شهر می‌توان تأثیر هنر و معماری هندوها، بودایی‌ها و بریتانیایی‌ها را به چشم دید. مذهب اکثر مردم شهر کلمبو بودایی و هندو است. بافت شهری این منطقه وسیع است و از آنجایی که این شهر از شهرهای بندری کشور سریلانکا محسوب می‌شود، تفریحات آبی و ساحلی در این شهر حرف اول را می‌زند. همچنین بخش اعظمی از تجارت و اقتصاد این کشور نیز مدیون مبادلات دریایی از طریق بندر کلمبو است.

کلمبو

شرایط جوی و آب و هوایی شهر کلمبو

شهر کلمبو معمولا در فاصله ماه‌های نوامبر تا آوریل شاهد بارش‌های شدید موسمی و پی در پی است. در این فصل معمولا گردشگران کمی از این شهر دیدن می‌کنند و شرایط برای انجام تفریحات آبی و گشت و گذار مهیا نخواهد بود. میزان رطوبت نیز در این شهر به نسبت بالاست و بواسطه آب و هوای استوایی، حتی در ماه‌های خشک سال نیز این رطوبت را می‌توان احساس کرد. در فصل تابستان معمولا خبری از بارش باران نیست. دما به ندرت به بالای 35 درجه می‌رسد و در مجموع این فصل جان می‌دهد برای تجربه سفر در دل سواحل و جزایر پرتعداد این شهر. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که در این فصل از سال، معمولا با توجه به استقبال گردشگران، شاهد تکمیل ظرفیت هتل‌ها هستیم. پس چنانچه قصد سفر به این شهر در طول تابستان 1403 را دارید، توصیه می‌شود از همین حالا برای رزرو بلیط و هتل اقدام کنید.

آب وهوای کلمبو

جاذبه‌های دیدنی شهر کلمبو که باید حتما دید

در طول سفر تابستانه به شهر کلمبو، در قالبتور ترکیبی سریلانکا، معمولا تفریحات آبی و ساحل‌گردی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. اما موزه‌ها و معابد و کاخ‌های پرشماری هم در دل این شهر، با تاریخچه غنی فرهنگی وجود دارند که نه تنها شما را با تاریخ این شهر آشنا می‌کنند، بلکه آینه تمام نمای تغییر و تحولات و سیر تاریخی این شهر نیز محسوب می‌شوند؛ سیر تاریخی که پر از استعمارگری و حکومت‌های استبدادی نظیر هلند، بریتانیای کبیر و پرتغال بوده و شهر کلمبو تمامی این پیچ‌های حساس تاریخی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌است.

دیدنی کلمبو

معبد بودایی گانگارامایا

معبد کانکارامایا بعنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی تور ترکیبی سریلانکا می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از بازدید بنایی با سبک معماری تلفیقی تایلندی، هندی و سریلانکایی را برای شما به همراه داشته باشد. این معبد در نزدیکی دریاچه بیرا واقع شده و معبد اصلی آن پر از مجسمه‌های رنگی، اشیاء گران قیمت و عتیقه‌ است. مجسمه بزرگ بودا در خانه تمثال‌ها قرار دارد و نقاشی‌های دیواری این خانه، سرگذشت زندگی بودا را به تصویر کشیده است. برای ورود به این معبد نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست و از ساعت 6 صبح تا 10 شب، بازدید از این معبد برای عموم آزاد است.

معبد کلمبو

موزه هلندی کلمبو

تاریخچه کشور سریلانکا با استعمارگری و حکومت بیگانگان در هم آمیخته است. قدمت این بنا به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد. ساختمان این موزه، سابق بر این محل فرمانداری هلندی‌ها بوده و در این موزه می‌توان رد پای حکومت صد و پنجاه ساله هلندی‌ها و استعمار آنها در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی را از نزدیک لمس کرد. در بازدید از این موزه می‌توان انواع سلاح‌ها، آثار هنری، مبلمان و سبک و سیاق زندگی هلندی‌ها در پایتخت سریلانکا را از نزدیک تماشا کرد.

کلمبو

بازار شناور پتا

برای خرید محصولات و صنایع دستی، میوه و تره‌بار و انواع جواهرات، لباس‌ها و سوغاتی‌های محلی، بازار شناور پاتا یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این بازار در مرکز شهر قرار دارد و امکان دسترسی به آن برای تمامی گردشگران بسیار آسان است. علاوه بر 92 غرفه ثابت در این بازار، چندین غرفه بر روی قایق نیز قرار دارند و همین اتفاق می‌تواند تجربه خریدی خاص را برای گردشگران به دنبال داشته باشد. در نزدیکی این بازار، رستوران‌ها و کافه‌های مشهوری وجود دارند که برای رفع خستگی و گرسنگی خرید، می‌توانند بهترین گزینه باشند. تماشای همزمان غروب آفتاب و خرید می‌تواند یکی از بهترین لحظات عمر شما را رقم بزند.

بازار شناپور کلمبو

در این مطلب سعی بر آن بود تا شما را با شهر کلمبو، پایتخت مهم تجاری کشور سریلانکا آشنا کنیم. تور ترکیبی سریلانکا به صورت مشترک در شهرهای کلمبو، کندی و بنتوتا برگزار می‌شود. تماس با شماره تلفن 02157816 می‌تواند شما را از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه برگزاری تور ترکیبی سریلانکا بهره‌مند کند.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk