https://gateway.aryaktravel.com/api/

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری در کاپادوکیا

راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 10 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کاپادوکیا یکی از شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری در منطقه آناتولی ترکیه است که جزو میراث فرهنگی یونسکو شناخته می‌شود. این منطقه با دودکش‌های پری و جاذبه‌های طبیعی که بر اثر رویدادهای زمین‌شناختی سال‌ها قبل ایجاد شده‌اند، بین گردشگران محبوب است.

معرفی بهترین دیدنی‌های کاپادوکیا

کاپادوکیا در صدر فهرست جاذبه‌های گردشگری ترکیه نزد مسافران قرار دارد و با دره‌های آتشفشانی و دودکش‌های پری به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق شناخته می‌شود. مناظر زیبا و کارت پستالی کاپادوکیا توجه بسیاری از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این منطقه نزد توریست‌ها و گردشگران است. این منطقه مسحورکننده تاریخی در حال حاضر به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

در ادامه این گزارش به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا و کارهایی که مسافران در سفر می‌توانند تجربه کنند، پرداخته شده است.

بالن سواری

بالن سواری یکی از شگفت‌انگیزترین و منحصر به فردترین تجربیاتی است که گردشگران در تور کاپادوکیا می‌توانند تجربه کنند. گردشگران با بالون سواری در کاپادوکیا می‌توانند در ارتفاع اوج بگیرند و از شناور شدن در هوا و مشاهده مناظر زیبا و دیدنی لذت ببرند. در فصل تابستان با افزایش بازدیدکنندگان، بیش از 100 بالن هوای گرم بلافاصله بعد از طلوع خورشید به آسمان می‌روند. 50 بالون دیگر بعد از طلوع آفتاب و با مجوز مقامات هوانوردی شروع به پرواز می‌کنند. بالن سواری در سفر به کاپادوکیا در تمام طول برگزار می‌شود، با این حال در بعضی از شرایط جوی نامناسب امکان لغو شدن آن وجود دارد. در طی بالن سواری افراد می‌توانند از مناظر دودکش‌های پری صخره‌ای که قرن‌ها قبل ساخته شده‌اند، لذت ببرند.

پروازهای اقتصادی و لوکس بالون سواری وجود دارند و افراد متناسب با بودجه خود می‌توانند برای رزرو آن‌ها اقدام کنند. در پرواز‌های اقتصادی 28 نفر می‌توانند در یک بالون باشند و در مقابل پرواز‌های لوکس ممکن است فقط با دو نفر برگزار شوند. رزرو بالون‌های هوای گرم خصوصی برای برگزاری مهمانی‌ها و تولدها بسیار محبوب است.

تور بالن سواری کاپادوکیا
موزه فضای باز گورمه

موزه فضای باز گورمه میراث جهانی یونسکو است که با مجموعه استثنایی از کلیساهای رنگی، صومعه‌ها و نقاشی‌های دیواری که قدمت آن‌ها به بیزانس می‌رسد، شناخته می‌شود. این کلیساها به صورت غارهای متععدی هستند که با نقاشی‌های دیواری با طرح‌های پیچیده تزئین شده‌اند. صخره‌های آتشفانی این منطقه که توف نام دارند، نقاشی‌های دیواری زیادی با مضامین زندگی عیسی مسیح، قدیسین و سایر نقش‌های مذهبی را در خود جای داده‌اند. کلیسای المالی و کارانکلیک از مشهورترین کلیسا‌های این منطقه هستند و اطلاعات تاریخی و فرهنگی زیادی ارائه می‌کنند.

موزه گورمه کاپادوکیا

قلعه اوچیسار

قلعه اوچیسار در بالاترین نقطه از کاپادوکیا واقع شده و به دلیل ارائه چشم‌اندازهای زیبا و پانوراما از شهر بین گردشگران محبوب است. برای بالا رفتن از شهر اوچیسار تا قلعه، 120 پله فاصله وجود دارد. این قلعه مشرف به دودکس‌های افسانه‌ای معروف، دره کبوتر، گورمه و کوه ارکیس است. از بالای این قلعه می‌توان مناظر باشکوه غروب خورشید را تماشا کرد. این قلعه همچنین یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی را برای گردشگران فراهم می‌کند و در گذشتع به عنوان سد دفاعی امپراطوری بیزانس و عثمانی کاربرد داشته است. اتاق‌ها، تونل‌ها و گذرگاه‌های متعددی در داخل قلعه وجود دارد که ورود به اکثر آن‌ها امکان‌ناپذیر است. با این حال گردشگران در طی سفر به کاپادوکیا می‌توانند به کاوش‌ در بخش‌های دیگر قلعه بپردازند.

قلعه اوچیسار کاپادوکیا

دودکش های پری

دودکش‌های پری در منطقه کاپادوکیه ترکیه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. هزاران صخره در طی سایش منحر‌ به فرد با توف آتشفانی، دودکش‌های پری را به وجود آورده‌اند. دره سرخ، دره کبوتر و دره دیورنت از اصلی‌ترین مکان‌های بازدید از دودکش‌های پری هستند. دودکش‌های پری شبیه به ساقه‌های مخروطی شکل هستند که بیش از میلیون‌ها سال قدمت دارند. فضای داخلی دودکش‌های پری به عنوان پناهگاه در دوره‌هایی توسط انسان‌های نخستی و سپس مسیحیان مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این دودکش‌های پری در قرن یازدهم و دوازدهم در طی حمله اعراب نقش زیادی در حفظ جان مردم داشته‌اند. برخی از این دودکش‌ها به اتاق‌های هتل تبدیل شده‌اند که گردشگران در طی سفر به کاپادوکیا می‌توانند در آن اقامت داشته باشند.

دودکش پری کاپادوکیا

دره پسابگ

دره پسابگ تقریبا 10 کیلومتر از گورمه فاصله دارد و نام مستعار خود را از راهبان گوشه‌نشینی گرفت که در دوره‌های اولیه مسیحیت در غارهای آن زندگی می‌کردند. این دره به مدت 14 دقیقه با ماشین از گورمه فاصله داشته و همچنین مسیرهای پیاده‌روی مناسبی دارد. گردشگران با پیاده‌روی کردن در این مسیرها می‌توانند به کاوش در حیات وحش و سایر جاذبه‌های طبیعی این منطقه بپردازند. در گذشته راهبان مسیحی اولیه برای فرار از آزار و اذیت به این منطقه پناه آوردند و به همین جهت دارای ارزش تاریخی و فرهنگی قابل توجهی است.

دره رز و سرخ

صخره‌های موج‌دار در سراسر این منطقه با رنگ‌های صورتی، نارنجی و زرد شکل گرفته‌اند که مناظر زیبا و باورنکردنی ایجاد کرده‌اند. این صخره‌ها در اثر انفجار آتشفشانی شکل ایجاد شده و بعد از گذشت هزاران سال با فرساش آب و باد به شکل کنونی خود تبدیل شده‌اند. در بین این صخره‌ها باغ‌های سرسبز و زمین‌های زراعی متعددی وجود دارند در روی صخره‌ها کلیسا‌ها و مخفیگاه‌های زاهدان و راهبان قرار دارند. یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی که در این دره انجام می‌شود، اسب‌سواری است. البته باید در نظر داشت که به دلیل وجود صخره‌های ناهموار، اسب‌سواری برای سوارکاران مبتدی انتخاب خوبی نیست.

دره رز سرخ کاپادوکیا

هتل غار

یکی از بهترین بخش‌های سفر کاپادوکیا که بسیاری مورد غفلت بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، هتل و اقامتگاه است. هتل غارهای گورمه یکی در تپه‌های دهکده طوری بازسازی شده‌اند که بافت روستایی و سنتی را حفظ کنند. اتاق‌های غار در طبقه‌های پایینی قرار دارند و اتاقک‌های سنگ‌تراشی، در طبقات بالاتر هستند. بسیاری از هتل‌های غارنشین به سبک بوتیک هستند و در مجموع دارای پنج تا دوازده اتاق هستند.

هتل غار کاپادوکیا

غذاهای محلی

گردشگران در سفر کاپادوکیا طیف انتخاب وسیعی برای غذا دارند و به هیچ وجه با مشکل مواجه نمی‌شوند. غذاهای ترکی عربی کاپادوکیا، با ترکیبی از سنت‌های مدیترانه‌ای طبخ می‌شوند و افراد در طی سفر حتما باید چند غذای محلی امتحان کنند.

مانتی شبیه به راویولی است، اما طعم و بافت متفاوت‌تری دارد. راویولی‌های ریز کوفته‌هایی هستند که با گوشت بره و یا گاو پر شده و بعد آبپز می‌شوند. برای مزه‌دار کردن این غذا معمولا از سس گوجه فرنگی تند، ماست سیر و کره، نعناع و فلفل‌ تند به همراه‌ چاشنی‌های محلی استفاده می‌شود.

کورو فاسولیه از پخت لوبیا سفید در سس گوجه فرنگی، روغن زیتون و پیاز تهیه می‌شود. در بعضی از موارد برای طعم‌دار شدن غذا از گوشت پاستیرما نیز استفاده می‌شود.

کباب سفالی یکی از معروف‌ترین غذاهای کاپادوکیه و منطقه آناتولی است. برای تهیه این غذا، گوشت بره و یا گاو مزه‌دار شده در یک ظرف سفالی قرار می‌گیرد و با استفاده از مقداری خمیر ظرف سفالی پوشیده می‌شود. این ظرف روی آتش هیزمی قرار می‌گیرد و زمانی که ظرف بشکند، غذا آماده شده است. غذاهای محلی لذیذ یکی از بهترین‌ بخش‌هایی است که افراد در سفر کاپادوکیا باید تجربه کنند.

غذا محلی کاپادوکیا

تجربه بهترین سفر کاپادوکیا با «آریاک سفر »

آژانس هواپیمایی آریاک سفر دارای بیش از 20 سال سابقه و تجربه در زمینه ارائه خدمات مسافرتی مانند تهیه آنلاین بلیط هواپیما، هتل و تورهای داخلی و خارجی است. این مجموعه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در تورهای گردشگری ارائه می‌کند و افراد می‌توانند برای رزرو تورهای انفرادی، گروهی و ویژه اقدام کنند. گردشگران برای خرید تورهای لحظه آخری نیز می‌توانند از این مجموعه اقدام کنند و سفر خاطرانگیزی را برای خود رقم بزنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت به آدرس https://www.aryaktravel.com/ مراجعه کنند و یا با شماره‌های 02157816 و 02188454551 تماس بگیرند.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk