https://gateway.aryaktravel.com/api/

10 پارک ملی تایلند برای تجربه بکرترین طبیعت جهان

گردشگری الهه ارباب جعفری 05 شهریور ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
در این گزارش 10 پارک ملی تایلند که طرفداران بیشتری دارند را معرفی کرده‌ایم.

معرفی بهترین پارک ملی های تایلند

پارک ملی تایلند ممکن است مجموعه‌ای از جزایر زیبا و یا جنگلی انبوه و بارانی باشد. در این مناطق خاص، امکان تجربه طبیعتی بکر وجود دارد و اغلب، امکانات رفاهی، اقامتگاه، رستوران و قایق‌های تفریحی در آن‌ها ارائه می‌شود. در ادامه 10 پارک ملی معروف تایلند را معرفی می‌کنیم.

پارک ملی تایلند

پارک ملی کوی بوری در تایلند

پارک ملی کوی بوری با حیات وحشی غنی و طبیعتی زیبا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تایلند است. در این منطقه گله‌های فیل زیادی را می‌توان دید که در کنار حوضچه‌های آب استراحت می‌کنند. همچنین امکان اجاره چادر یا خانه ییلاقی در این منطقه وجود دارد. بهترین زمان برای اقامت راحت در پارک کوی بوری بین ماه‌های ژوئن و جولای است. در ماه‌های مه و نوامبر میزان بارندگی در این منطقه از شدت معمول خود فراتر می‌رود و اقامت در چادر غیر ممکن می‌شود.

پارک ملی تایلند

پارک ملی خائو یای

یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی در تایلند با نام خائو یای در مرکز این کشور واقع شده است و به همین جهت امکان دسترسی به آن به آسانی فراهم می‌شود. این فضای سرسبز و عظیم، در سال 1962 به عنوان اولین پارک ملی تایلند تاسیس شد و در آن رشته کوه‌های سن کمپنگ قرار دارند. علاوه بر امکان کوهنوردی، در این پارک می‌توان از آبشار بزرگ هاو ناروک نیز دیدن کرد و در دل علفزارها و جنگل‌های استوایی تجربه‌ای متفاوت داشت.

در پارک ملی خائو یای حیوانات مختلفی مانند گیبون، پلنگ، میمون و فیل زندگی می‌کنند و از نظر حیات وحش غنیمتی منحصر به فرد است.

پارک ملی کائنگ کراچان در تایلند

این پارک ملی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مناطق سرسبز تایلند شناخته می‌شود که در آن جنگل‌های بارانی زیبایی به چشم می‌خورند. این مکان مه زیبایی را در زمان‌های صبحگاهی در فضا پراکنده می‌کند و منظره‌ای خاص و رویایی می‌سازد. پارک ملی کائنگ کراچان حیات وحشی متنوع دارد و در آن انواع پرنده‌ها و پروانه‌ها زندگی می‌کنند.

علاوه بر بیش از 400 گونه پرنده، پیتای غول پیکر، آرگوس و لک لک‌های بزرگ که در این منطقه هستند، حیوانات دیگری مانند پلنگ، سگ وحشی، خرس و فیل نیز دیده می‌شوند. امکاناتی مانند قایق سواری و بالا رفتن از قله در این پارک ملی فراهم است.

حیات وحش در پارک ملی تایلند

پارک ملی خائو سام روی یوت

در استان پراچواپ خیری خان می‌توان این پارک ملی خاص و عجیب را پیدا کرد. تپه‌های آهکی این ناحیه مشهور هستند و نام آن به معنای کوه 300 قله است که به دلیل شکل ظاهری‌اش به این اسم خوانده می‌شود. بسیاری از گردشگران برای دیدن غار فایا ناخون وارد این پارک ملی می‌شوند و در آن امکان بازدید از یک معبد بودایی نیز وجود دارد.

همچنین در این پارک بیش از 300 گونه پرنده زندگی می‌کنند و در ماه‌های ژانویه و فوریه بسیاری از پرندگان مهاجر در آن دیده می‌شوند.

پارک ملی مو کو سورین در تایلند

پارک ملی مو کو سورین مجموعه‌ای از جزایر دریای آندامان است که در 60 کیلومتری تایلند قرار دارند. این منطقه بهترین انتخاب برای غواصی و کشف دنیای زیر آب است و در آن انواع ماهی‌ها، لاکپشت‌ها و صخره‌های مرجانی زیبا زندگی می‌کنند. علاقه مندان امکان بازدید از این پارک ملی را با تورهای گردشگری مختلف نیز دارند. همچنین اقامت‌گاه‌های مناسبی در این پارک ساخته شده‌اند که امنیت لازم را فراهم می‌کنند.

پارک ملی تایلند منظره

پارک ملی مو کو سیمیلان

این پارک متشکل از 11 جزیره مختلف است و 11 کیلومتر با سواحل آندامان فاصله دارد. در این پارک آبی می‌توان طبیعتی بکر و منحصر به فرد را تجربه کرد و البته از امکانات رفاهی کامل نیز بهره مند شد. در نزدیکی سواحل این پارک طبیعی انواع رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها قرار گرفته‌اند که استراحت در آن‌ها بخصوص بعد از غواصی و گردشی مفصل، تجربه‌ای شیرین و دلچسب است.

پارک ملی اروان در تایلند

پارک ملی اروان در استان کانچانابوری و در بخش غربی تایلند قرار دارد و آبشار هفت طبقه آن جذاب‌ترین جاذبه گردشگری در منطقه است. در این پارک ملی تایلند می‌توان از کنار آبشار معروف آن بالا رفت و در دل استخر پر آب آن شنایی خاص را تجربه کرد. همچنین غارهای متعدد و زیبایی در اطراف این ناحیه واقع شده‌اند.

امکان کمپ زدن و یا اجاره کردن یک خانه ییلاقی در این پارک وجود دارد و علاقه‌مندان در صورتی‌که بخواهند بیش از یک روز در آن اقامت کنند، امکانات کاملی در اختیار دارند. همچنین برای رسیدن به این پارک به راحتی می‌توان از اتوبوس‌های پر رفت‌وآمد منطقه کمک گرفت.

پارک ملی اروان تایلند

پارک ملی مو کو آنگ تانگ

این پارک ملی تایلند، دارای 42 جزیره مختلف است و در آن می‌توان تجربه‌ای متفاوت از قایق‌سواری را تجربه کرد. بهترین روش برای بازدید از این پارک ملی خاص دریایی، شرکت در تورهای تفریحی محلی است. امکانات غواصی و اجاره خانه در این پارک فراهم شده است و مسافران می‌توانند از قدم زدن در مناطق کوهستانی و سرسبز لذت ببرند.

انواع میمون، سمور، گرازهای وحشی و ماکاک در این جزایر زندگی می‌کنند و حیات‌وحش غنی و مهمی در آن‌ها جریان دارد.

پارک ملی آئو فانگ نگا

این پارک ملی در جنوب تایلند واقع شده است و در نزدیکی استان فانگ نگا قرار دارد. برای بازدید از 42 جزیره متنوع این منطقه بهتر است حداقل چند روز برنامه‌ریزی داشت. صخره‌های آهکی، غارهای خاص و تالاب‌های زیبای این ناحیه طرفداران زیادی دارند و امکان طبیعت‌گردی متفاوت را فراهم می‌کنند. همچنین این پارک ملی تایلند در فیلم برداری فیلم جیمز باند نیز استفاده شده است که همین آن را به یکی از نقاط معروف و دیدنی تبدیل می‌کند.

پارک ملی آئو فانگ نگا تایلند

پارک ملی خائو سوک در تایلند

پارک ملی خائو سوک در استان سورات سانی قرار دارد و در آن جنگل‌های بارانی زیبایی به چشم می‌خورند. این پارک زیبا صدها گونه پرنده، گربه وحشی، گوزن، تاپیر، فیل و گزار وحشی را در خود جای داده است و مجموعه‌ای بزرگ از گیاهان در آن زندگی می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین و نادرترین گل‌های جهان با نام گل رافلیشا کری در این منطقه رشد می‌کند که بازدید از آن سعادتی نایاب برای گردشگران است. این منطقه باران‌های موسمی شدیدی دارد و بین ماه‌های آوریل و ژوئن بارندگی آن بیشتر نیز می‌شود.

 برای بازدید از این پارک‌های زیبا می‌توانید با تور تایلند آریاک همراه شوید. 

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk