https://gateway.aryaktravel.com/api/

جشنواره‌ های پاییزی آسیا را از دست ندهید

راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 19 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
قبل از سفر به کشور‌های توریستی ‌آسیایی، بهترین جشنواره‌های آن‌ها را بشناسید.

بهترین مقصد جشنواره های پاییزی آسیا کجاست؟

جشنواره های پاییزی آسیا را در چهار مقصد جذاب سریلانکا، هند، بالی و دبی می‌توان تجربه کرد. این مقاصد توریستی علاوه بر اینکه در پاییز آب و هوای بهتری دارند، مراسم‌های باشکوهی نیز برگزار می‌کنند و در آن‌ها انواع فستیوال‌های قدیمی و مدرن را می‌توان از نزدیک دید.

در ادامه این گزارش، برخی از مهم‌ترین جشنواره های پاییزی آسیا را معرفی می‌کنیم.

جشنواره های پاییزی در سریلانکا

یکی از جذاب‌ترین مقاصدی که در فصل پاییز طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند، سریلانکا است. جشنواره‌های سریلانکا بیشتر از هر کشور دیگر است و در تمام ماه‌های سال، امکان شرکت در فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف آن وجود دارد. در اغلب این مراسم‌ها امکان تجربه فرهنگ بومی این جزیره فراهم شده است و گردشگران می‌توانند با سبک زندگی مردم بیشتر آشنا شوند.

فستیوال Deepavali

یکی از معروف‌ترین جشنواره های پاییزی سریلانکا، فستیوالی به نام Deepavali یا جشنواره نورها است که در بین جمعیت هندو برگزار می‌شود. تامیل‌های سریلانکا که این جشن را برگزار می‌کنند، در اصل هدفشان تبریک پیروزی لرد راما در نبرد با راوانا است. این جشنواره بزرگ، بیشتر در جنوب کشور هند رواج دارد اما در کشورهای دیگری مانند سریلانکا نیز طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مراسم، چراغ‌ها و فانوس‌ها را در خارج از خانه‌ها و معابد آویزان می‌کنند و سعی در نشان دادن پیروزی نور بر تاریکی دارند. هدیه دادن و غذا خوردن در کنار یکدیگر و عبادت در معابد محلی از دیگر رسوم مهم این جشن است.

فستیوال Nallur

این مراسم بزرگ که 25 روز طول می‌کشد از اواخر تابستان تا اوایل پاییز ادامه دارد و یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های سریلانکا است. در این جشنواره بزرگ، اکثر مردم در معبد معروف Kandaswamy در شهر جانفا کنار هم جمع می‌شوند. مردان در این مراسم سارونگ‌های سفید می‌پوشند و خانم‌ها نیز بهترین ساری‌های خود را به تن می‌کنند. این جشنواره، شاهد رژه‌های مختلف است و در روز بیست و چهارم آن یک ارابه بزرگ توسط صدها مردم کشیده می‌شود.

در روز آخر این فستیوال نیز فداییان شیفته، سیخ‌های آهنی به بدن می‌زنند و ارادت خود را نشان می‌دهند. آن‌ها اعتقاد دارند که این کار می‌تواند باعث دفع بلا و خطر شود.

جشنواره های پاییزی در بالی

جزیره بالی با تمام سنت‌هایی که دارد یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است و در آن امکان تجربه انواع فستیوال‌ها و جشنواره‌های شاد وجود دارد. در اغلب سواحل این جزیره، موسیقی‌های زنده به گوش می‌رسند و همیشه مردمی را می‌توان دید که در حال رقص و خوش‌گذرانی هستند. علاوه بر آن، بالی در زمینه‌های هنری و بومی، فرهنگی و سنتی نیز جذابیت‌های زیادی برای ارائه دارد.

فستیوال Nusa Dua Fiesta

این فستیوال بالی یکی از جذاب‌ترین جشنواره های پاییزی آسیا است که اغلب در ماه‌های اکتبر یا نوامبر برگزار می‌شود. در این مراسم دیدنی، انواع نمایش‌های هنری، فرهنگی، بازی‌ها و مسابقه‌های ورزشی برگزار می‌شوند و حتی در نمایشگاه‌های زیبای آن می‌توان شرکت کرد. این فستیوال حدود 1 هفته طول می‌کشد و در آن امکان دیدن صنایع دستی و هنری اصیل منطقه وجود دارد.

همچنین در این مراسم، انواع موسیقی زنده به نمایش گذاشته می‌شود و غذاهای درجه یکی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. اختتامیه این مراسم همیشه در ناحیه Nusa Dua برگزار می‌شود و به همین جهت این نام را روی آن گذاشته‌اند.

فستیوال Ultra Beach Bali

این فستیوال بزرگ و دیدنی یکی از جدیدترین مراسم‌های بالی است که از سال 2015  برگزار می‌شود و در ماه سپتامبر می‌توان در آن شرکت کرد. در اصل این مراسم یک فستیوال موسیقی جذاب است که گروه‌های موسیقی مختلف از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. بسیاری از افرادی که در این جشنواره حضور دارند، جوانانی پر شور و حالی هستند که از نورافشانی و نمایش لیزر یا افکت‌های دیگر کنسرت‌ها لذت می‌برند و به رقص و شادی می‌پردازند. این فستیوال یکی از شادترین جشنواره های پاییزی است که می‌توان در آن شرکت کرد.

هند

هند به عنوان سرزمین نورها و رنگ‌ها شناخته می‌شود و در آن خاص‌ترین جشنواره های پاییزی را می‌توان تجربه کرد. حتی یکی از جشنواره‌های معروف پاییزی در سریلانکا که پیش از این معرفی کردیم مربوط به این سرزمین است. هند به دلیل داشتن مردمی با ادیان گوناگون، جاذبه‌های فرهنگی متنوع‌تری دارد و از این جهت در آن مراسم‌های بسیار مختلفی را می‌توان تجربه کرد.

فستیوال Diwali

دیوالی یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های هند است که در 12 اکتبر برگزار می‌شود و حتی بسیاری از مردم جهان به خاطر همین فستیوال سراغ این کشور پهناور می‌روند. در این جشنواره، چراغ‌ها روشن می‌شوند و خانه‌ها نیز با انواع وسایل مانند شمع، برگ آشوک و گل تزئین‌های خاصی پیدا می‌کنند. در این فستیوال، مردم لباس نو می‌پوشند و در دعاهای خانوادگی مختلف شرکت می‌کنند. همچنین، صدای ترقه و فشفشه را از تمام شهر می‌توان شنید. در این جشن محبوب، شیرینی‌های زیادی بین مردم پخش می‌شوند و یکی از شادترین روزهایی است که در هند می‌توان تجربه کرد.

دلیل اصلی این مراسم، برگشتن عالیجناب راما همراه با همسرش سیتا و برادرش لاکشمانا به وطن خود است. این پادشاه 14 سال در تبعید به سر برده است و بعد از تحمل رنج و سختی زیاد به آغوش خاک خود برمی‌گردد. روز برگزاری این مراسم در تقویم هندوها به عنوان تاریک‌ترین شب ماه نو نیز شناخته می‌شود.

فستیوال Dussehra

این فستیوال جذاب که به آن Vijayadashami نیز می‌گویند از مشهورترین جشن‌های هندو است و به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شود. در اغلب مناطق هند می‌توان برگزاری این جشنواره را از نزدیک دید. مردم در این مراسم، پیکرهای بزرگ راوانا، مگنات و کومبکاران را آتش می‌زنند و منظره‌ای خارق‌العاده می‌سازند. در استان کولو حدود 10 روز مراسم ادامه دارد و از خدایان کوهستانی استقبال به عمل می‌آید. در این جشن کاخ میسور می‌درخشد و فضا با موسیقی‌های مختلف پر می‌شود.

این فستیوال در 24 اکتبر برگزار می‌شود و مربوط به زمانی است که پادشاه دیوان، راوانا، به دست عالیجناب راما کشته شه است.

دبی

و در نهایت یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای شرکت در جشنواره های پاییزی شهر دبی است. این شهر گران‌قیمت و مجلل، جشنواره‌های سنتی و البته مدرن بسیار زیادی دارد و بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به شرکت در انواع فستیوال‌های امروزی مانند فیلم و موسیقی و مد است. در این شهر می‌توان بهترین برندهای جهان را پیدا کرد و غذاهای معروف‌ترین سرآشپزها را سفارش داد.

فستیوال Dubai International Film Festival

جشنواره بین المللی فیلم دبی، خبری جذاب برای عاشقان سینما و پاییز است. این مراسم که در ماه‌های دسامبر یا نوامبر برگزار می‌شود، به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره فیلم آسیا، افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. در این جشنواره فیلم‌هایی از کشورهای عربی و کشورهای دیگر جهانی اکران می‌شوند و بسیاری از منتقدان سینما در آن حضور دارند.

در این فستیوال علاوه بر فرصتی که برای تبادل فرهنگی فراهم می‌شود، بسیاری از افراد می‌توانند بازیگران و کارگردانان محبوب خود را از نزدیک ببینند. تمام سالن‌های سینمای دبی که این مراسم را ساپورت می‌کنند از قبل مشخص شده‌اند و تنها کافیست با بررسی سایت آن‌ها را پیدا کرد.

فستیوال Dubai National Day

این فستیوال معروف دبی یکی از مهم‌ترین مراسم‌های این شهر است و همزمان با سالروز استقلال امارات برگزار می‌شود. این مراسم یکی از بهترین جشن‌ها برای شناخت بهتر فرهنگ و تاریخچه دبی است و در آن بسیاری از مکان‌های دیدنی دبی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرند. قدمت برگزاری این جشنواره به 50 سال می‌رسد و یکی از قدیمی‌ترین جشن‌هایی است که در دبی می‌توان از نزدیک دید.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk